ROOKMELDERTEAM

Kun je zelf geen rookmelder plaatsen? Schakel het rookmelderteam in! Het Rookmelderteam van de Nederlandse Brandwonden Stichting bestaat uit meer dan 3.000 vrijwilligers die door de Brandweer zijn getraind in het plaatsen van rookmelders. Overal in Nederland staan zij voor je klaar en plaatsen zij kosteloos jouw rookmelders als je dit zelf niet meer kunt. Ook bespreken zij met je hoe je bij brand veilig kunt vluchten.

rookmelderteam

Rookmelders redden levens

Wist je dat rook de grootste bedreiging is bij een woningbrand? Door het inademen van rook, krijgt jouw lichaam geen zuurstof, met vaak ernstig of fataal letsel tot gevolg. Rookmelders redden levens, want zij waarschuwen je met een luid alarm als er rook is. Plaats rookmelders in de hal en op de overloop, maar ook in ruimten waar je slaapt en waar brand kan ontstaan. Zorg ervoor dat je de rookmelders goed kunt horen, ook als de deuren gesloten zijn.

Het rookmelderteam inzetten

Nog geen rookmelder in huis? Je kunt zelf een rookmelder kopen in onze webshop of bij een bouwmarkt.

Hoe werkt het?

• Je meldt je aan door te bellen naar 0251-275 555
  • Wij zoeken een vrijwilliger bij jou in de buurt
  • Per post ontvang je de contactgegevens van de vrijwilliger
  • Je maakt zelf telefonisch een afspraak met de vrijwilliger voor het plaatsen van de rookmelder
  • De vrijwilliger komt bij je langs, plaatst de rookmelder en neemt een aantal veiligheidsstappen met je door. Op deze manier leer je hoe je brand kunt voorkomen en wat je moet doen bij brand.